Cliënten aanmelden voor een cursus/groep

Cliënten die deelnemen aan een groep of cursus krijgen een account op het platform. Je leest hier wat jij daarvoor moet doen- gelukkig niet zo heel veel.

Stap 1: vul een Excelbestand in

Je vult een Excel-bestand in en stuurt dat op naar de Servicedesk (de blauwe knop rechtsonder). Vul de Excel precies in zoals het voorbeeld. Echt precies! Het voorbeeld staat op regel 2 in de Excel. Let op: je laat de laatste twee kolommen leeg.

  • Kolom 1: voorletter-punt-achternaam, dus bijvoorbeeld a.vanderplas. Als er sprake is van een tussenvoegsel (van, de, van der) dan voeg je dat toe vóór de achternaam.
  • Kolom 2: voornaam
  • Kolom 3: achternaam. Als er sprake is van een tussenvoegsel (van, de, van der) dan voeg je dat toe vóór de achternaam.
  • Kolom 4: e-mailadres

Het is heel erg belangrijk dat je dit precies op deze manier invult. Zo voorkom je dat een cliënt twee accounts krijgt, met alle verwarring van dien.

Dit is de Excel die je kunt invullen:

Stap 2: stuur de Excel op naar de Servicedesk

  1. Klik onderaan op de blauwe knop ‘Servicedesk’. Kies daar ‘Stuur ons een bericht’.

2. Bij ‘Expertiseteam’ kies je Informatiemanagement.

3. Geef in je berichtje de volgende zaken aan:

  • Welke cursus je wilt gaan geven
  • Op welke datum je wilt dat de deelnemers hun account moeten krijgen

4. Bij de knop ‘Bijlagen’ kun je jouw ingevulde Excel toevoegen.

Stap 3: sit back, relax and enjoy the show

Wat gebeurt er vervolgens?

Wij zullen op de door jou aangegeven datum de Excel in het systeem uploaden. De deelnemers krijgen dan direct per e-mail de uitnodiging om hun account te activeren. Om het makkelijker te maken hebben we daarvan een filmpje gemaakt: