Indien de cliënt nog niet vooraf gekoppeld kan worden bij een Kortdurend contact, dan kan een (anoniem) kortdurend contact worden aangemaakt. Bij aanvang is die dan anoniem, deze kan achteraf nog gekoppeld worden.
Klik daarvoor in Mijn caseload op . Indien je reeds ingelogd bent, dan schiet je meteen door naar het volgende scherm.
Wij adviseren om bij een (anoniem) Kortdurend contact altijd iets in te vullen bij ‘Aanvulling naam’, omdat hetgeen daar ingevuld wordt verschijnt in Mijn caseload. Indien je niks invult, zullen er in Mijn caseload naamloze casussen verschijnen en is daardoor niet duidelijk om welke personen het gaan.
Vul alle verplichte velden, klik daarna op en .
Tip: Via de knop kun je controleren of alle verplichte velden ingevuld zijn.
In dit voorbeeld is het veld ‘Organisatie(onderdeel)’ nog niet gevuld en wel verplicht.
Vul eventueel aan en klik op .
Het volgende scherm verschijnt.
Klik op de regel ‘In deze context opnemen’, het volgende scherm verschijnt.
Kies de gewenste actie door er op te klikken.
In dit voorbeeld kiezen we voor ‘Informatie, Advies en Concrete Dienstverlening’
Links in de boomstructuur, verschijnt nu een bouwsteen in de casus.
Klik op ‘Contact met cliënt’ om die activiteit te selecteren, klik daarna op
Het volgende scherm verschijnt
Vul alle verplichte velden, deze worden in het wit weergegeven. De grijze velden zijn niet te wijzigen.
De tabbladen spreken voor zich, een aantal onderdelen zullen we kort benoemen:
- Tabblad ‘Participanten’: Hier kun je de betrokken cliënten toevoegen via en kun je eventueel een rol toekennen aan de betreffende participant.
- Tabblad ‘Tijdschrijven’: Via kun je tijd schrijven.
- Tabblad ‘Eigenschappen’: Hier kun je de startdatum aanpassen als deze valt na de begindatum van de bouwsteen (hoofdmap).
- Tabblad ‘Eigenschappen’: Hier kun je een einddatum invullen voor het ‘contact met cliënt’.
- Tabblad ‘Eigenschappen’: Hier kun je de begeleider cliënt wijzigen van het ‘contact met cliënt’. Indien dit voor de hele casus dient te gebeuren, zal dit op het hoogste niveau/casusregel gedaan moeten worden.
Tip: Via de knop kun je controleren of alle verplichte velden ingevuld zijn.
Klik op de knop en daarna op om de activiteit ‘Contact met cliënt’ op te slaan en af te sluiten.
Heb je de einddatum nog niet ingevuld, dan zal de activiteit er als volgt uitzien
Heb je de einddatum wel ingevuld, dan zal de activiteit er als volgt uitzien
In de boomstructuur is dus direct zichtbaar in welke fase van de casus/bouwsteen/activiteit zich bevindt, te herkennen aan de gekleurde cirkel (vooraan):
Indien de bouwsteen ‘Informatie, Advies en Concrete Dienstverlening’ nog open staat (fase: bewerkt), dan kan eventueel nog een extra activiteit worden toegevoegd door weer op de bouwsteen te klikken, waardoor de extra regel ‘In deze context opnemen’ weer zichtbaar wordt. Door daarop te klikken kun je in dit geval een bijlage plaatsen.
Indien de casus afgesloten kan worden, kun je dit per activiteit/bouwsteen doen. Ook kun je dit in 1 keer doen, door op de bovenste (Casus)regel te klikken op (rechts). Op het tabblad ‘Eigenschappen’ vul je de einddatum in en kies je voor .
Indien dit gelukt is zal het kortdurend contact er als volgt uitzien:
Een casus afgesloten als achter alle activiteiten en bouwstenen een einddatum getoond wordt en de cirkel vooraan een zwarte kleur heeft.